Tuesday 12 November 2013

SET MENAMBAH SUSU BADAN

Sekarang ni kesedaran untuk breastfeeding dah makin meningkat.

Tapi ramai yang kecundang di tengah jalan dalam memberi susu ibu secara penuh kepada bayi.

Kebiasaan rungutan yang saya dengar ialah susu tak cukup...susu tak ada.

Susu bukan tak ada tapi kita tak tau macamana nak banyakkannya.

Untuk tips nak banyakkan susu, next post saya akan letak.

This time nak promosi SET MENAMBAH SUSU BADAN dari SHAKLEE yang sememangnya  terbukti BERKESAN bagi ibu-ibu yang berhasrat nak bagi susu badan kepada bayi anda.

Saya pun ambil set yang ni masa menyusukan anak yang pertama. Bila dah masuk 4 bulan, kita pun dah keje, nak pam dah tak ada masa. Mula la susu kurang. Saya pun search internet cari penyelesaian macamana nak banyakkan semula susu. Di takdirkan terjumpalah shakle ni. Alhamdulillah, untuk pengalaman pertama, saya berjaya menyusu badan anak pertama ni 1 tahun 5 bulan.

Tak dapat nak sambung sebab dia suka menggigit. Hayoyo....terpaksa la stop.

OK, antara supplement yang saya ambik ialah :

1) Energizing soy protein

   

 Protein sangat diperlukan untuk menghasilkan susu. Kuantiti protein yang diambil dalam diet seharian mungkin tidak mencukupi untuk bekalan penghasilan susu ibu.

Selain tu, esp ni boleh membantu mencantikkan kulit, mengurangkan jerawat dan memberi tenaga kepada ibu-ibu yang berjaga malam menyusukan bayi.


2) Alfalfa

    



 Alfalfa ni membantu meyerap protein dengan baik dan juga salah satu bahan penggalak susu. Sebab tu kalau consume alfalfa dengan esp tu insyaallah susu akan meriah. Tapi kena ada tips juga. Nanti sy bagi.


Untuk SET MENYUSU ASAS ni, harga tak mahal pun.

ESP = RM 150 ( WM )
           RM 155 ( EM )
* Saya ambil, boleh tahan 2 bulan ni.

ALFALFA (330 biji) = RM 54 (WM )
                                   = RM 57 ( EM )

ALFALFA ( 700 BIJI )   = RM 97.50 (WM)
                                        = RM 102.50 (EM)


So, kalau berminat boleh contact saya : SYAI ( 0129306780 )
SMS pun boleh.



No comments:

Post a Comment